مازوت چه تاثیری در آلودگی هوا دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 45
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 41
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 130
:: بازدید ماه : 2656
:: بازدید سال : 11264
:: بازدید کلی : 37111

RSS

Powered By
loxblog.Com

مازوت چه تاثیری در آلودگی هوا دارد؟
چهار شنبه 31 فروردين 1401 ساعت 23:41 | بازدید : 1374 | نوشته ‌شده به دست مصطفی | ( نظرات )

هر ساله با شروع فصل سرما مقصر آلودگی هوا آغاز می شود. این موضوع هر سال متهم جدیدی دارد و امسال پس از گذر از کیفیت بنزین، خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها، نوبت به نیروگاه ها، صنایع و مازوت آنها می رسد.

بی شک چاره اندیشی برای معضل آلودگی هوا یکی از مهمترین وظایف دولت است، اما هر ساله یافتن مقصر آنقدر طول می کشد که فرصتی برای چاره اندیشی نیست و از فصل سرما زمان زیادی نیست، فقط غبار سیاه آلودگی در پایان فصل به دست مردم می رسد.

علیرغم اینکه در سال های گذشته مقصر اصلی آلودگی هوا بنزین بود، اما به گفته مسئولان افزایش کیفیت بنزین این فرآورده نفتی را از دایره خارج کرده است، اما همچنان متهم به بدسوختن فرآورده های مصرفی است. ماشین و موتور سیکلت. امسال تمرکز بر مازوت برای صنایع و نیروگاه ها است.

اما مازوت چیست؟

جستجو در سایت های تخصصی در این زمینه نشان می دهد که مازوت نوعی نفت کوره است که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه های حرارتی و موارد مشابه استفاده می شود. در اروپا و ایالات متحده، ترکیب مازوت خرد شده به دیزل تبدیل می شود. در گذشته از مازوت برای گرم کردن منازل در اتحاد جماهیر شوروی سابق و خاور دور استفاده می شد، زیرا آنها تجهیزات لازم برای تبدیل مازوت به سایر محصولات پتروشیمی را نداشتند. در کشورهای غربی به کوره هایی که از مازوت استفاده می کنند زباله سوز نیز می گویند.

مازوت که عمدتاً در کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران تولید می‌شود، برای گرم کردن دیگ‌ها (دیگ‌های بخار) برای تولید بخار استفاده می‌شود، زیرا این ماده، گرمای احتراق است. بسیار بالایی دارد. یکی از عوامل مهم در درجه بندی این سوخت میزان گوگرد آن است که تحت تاثیر منبع اصلی آن است. در حمل و نقل سوخت معمولاً به این سوخت «روغن کثیف» می گویند و چون ویسکوزیته بسیار بالایی دارد، پمپاژ آن به تجهیزات خاصی نیاز دارد. جهت اطلاعات بیشتر از سایت خبر ویژه که مقاله ایی در این مورد مازوت درج شده است همراه باشید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: